مسکو اوکراین را به کاربرد مواد سمی علیه نیروهای روسی در زاپروژیا متهم کرد
مسکو اوکراین را به کاربرد مواد سمی علیه نیروهای روسی در زاپروژیا متهم کرد
يکشنبه 30 مرداد 1401 - 01:45:48
العربیه

وزارت دفاع روسیه: سربازان روسیه در نزدیکی نیروگاه اتمی زاپروژیا دچار مسمومیت‌های حاد شده و در اجساد آنها ماده سمی «بوتولینوم نوع ب» کشف شد
به گزارش پایگاه خبری صبح ملت نیوز به نقل از العربیه :همزمان با تشدید نگرانی‌های بین‌المللی از تحولات پیرامون نیروگاه اتمی زاپروژیا در جنوب شرق اوکراین، مسکو نیروهای اوکراینی را به‌کاربرد مواد سمی علیه نیروهای روس مستقر در این تاسیسات حساس متهم کرد.

گزارش «اسپوتنیک» وزارت دفاع روسیه شنبه 29 مرداد طی بیانیه‌ای در «تلگرام» اعلام کرد در صدد گردآوری اسنادی است که ارتکاب «اقدامات تروریستی شیمیایی» توسط نیروهای اوکراینی را ثابت می‌کند تا آنها را به سازمان منع انتشار تسلیحات شیمیایی ارائه دهد.

این اتهامات پس از آن مطرح می‌شود که نگرانی‌های بین‌المللی درباره تنش‌های نظامی در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا و احتمال وقوع فاجعه‌ بزرگ هسته‌ای در شرق اروپا تشدید شده است.

این نگرانی‌های فزاینده در حالی است که طی هفته‌های اخیر مسکو و کی‌یف یکدیگر را به انجام حملاتی در اطراف این تاسیسات هسته‌ای حساس متهم می‌کنند.

نیروهای روسیه نیروگاه اتمی زاپروژیا را مدت کوتاهی پس از آغاز تهاجم نظامی به اوکراین در 24 فوریه گذشته به کنترل خود در آوردند.

خبرنگار:
سجاد زمانپور شاه منصوری

http://dezfoolnews.ir/fa/News/100223/مسکو-اوکراین-را-به-کاربرد-مواد-سمی-علیه-نیروهای-روسی-در-زاپروژیا-متهم-کرد
بستن   چاپ