بانوی مقاومت خوزستان کیک 107 سالگی خودرا برید
دوشنبه 5 تير 1402 - 08:09:47
فارس
آیین تکریم و جشن تولد 107 سالگی «بی‌بی لوعه» بانوی مقاومت خوزستان که به مادر رزمندگان دفاع‌مقدس مشهور است در شهر دارخوین برگزار شد.


در این آیین محمدحسین ارسطوزاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان اظهار کرد: امروز باید بگوییم خوزستان علاوه بر نخل و کارون و بلوط و خلیج‌فارس، مزین به حضور مادرانی همچون بی‌بی لوعه است که دامنشان پروراننده رشیدمردان و اهل مقاومت است.
وی با اشاره به این‌که در روزهای گذشته نمایشگاه یادبود و میراث ماندگار جهاد عشایر عرب خوزستان برگزار شد گفت: اکنون نیز مراسم تجلیل از بی‌بی لوعه در راستای گردشگری مقاومت برگزار شده است.
او ادامه داد: در خدمت و در محضر بی‌بی لوعه بودیم، برای این‌که خوزستان علاوه بر نشانه های یادشده مزین به بانوان رشیدی است که در طول تاریخ همواره دین خود را به استان ادا کرده اند و ما مفتخریم به حضور چنین شیرزنانی که به نوعی الگویی برای این نوع رشادت‌ها محسوب می‌شوند.
او ضمن آرزوی سلامتی برای بی‌بی‌لوعه ابراز امیدواری کرد: به یاری خدا و به شرط حیات، جشن تولد 110 سالگی بی‌بی‌لوعه را نیز در همین مکان برگزار خواهیم کرد.
در پایان این مراسم، بی‌بی‌لوعه شمع تولد 107 سالگی خود را فوت کرد و کیک تولد خود را نیز برید.
بی‌بی‌لوعه متولد سال 1294 است که در سن 12 سالگی ازدواج کرده و ساکن دارخوین است، هم‌زمان با آغاز جنگ تحمیلی و در شرایطی که شهر دارخوین خالی از سکنه می‌شود، بی‌بی لوعه در دارخوین می‌ماند و همراه با پسرانش ضمن شکل‌دهی نیروهای مقاومت مردمی، خدماتی را به رزمندگان ارائه می‌دهد که از آن جمله می‌توان به پخت نان و غذا، شستن لباس‌های رزمندگان و... اشاره کرد.
بسیاری از رزمندگان آن سال‌ها که در این منطقه عملیاتی خدمت می‌کردند، بی‌بی را به خوبی می‌شناسند و حتی به واسطه فعالیت‌هایش به او لقب «مادر جبهه‌ها» را می‌دهند.
لوعی ناصریان که مردم دارخوین او را بی‌بی صدا می‌کنند خاطرات یک قرن زندگی‌اش را بدون هیچ فراموشی به یاد دارد.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/109437/بانوی-مقاومت-خوزستان-کیک-107-سالگی-خودرا-برید
بستن   چاپ