ایران مجله بین‌المللی حقوق بشر برای جنبش عدم تعهد منتشر می‌کند
ایران مجله بین‌المللی حقوق بشر برای جنبش عدم تعهد منتشر می‌کند
شنبه 17 تير 1402 - 15:15:43
ایرنا
محمودخانی جوی آباد درباره کارکرد مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد اظهار داشت: این مرکز فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی در دست اقدام دارد که از جمله آنها، تمهیدات برای انتشار مجله بین المللی حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش است که به زبان انگلیسی و به صورت الکترونیک با مشارکت کشورهای عضو جنبش و اندیشمندان این نهاد منتشر می شود.

وی افزود: تاسیس این نهاد در جمهوری اسلامی ایران حاصل برگزاری نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد 2007 در تهران و اعلامیه پایانی آن موسوم به اعلامیه تهران در رابطه با حقوق بشر و تنوع فرهنگی است.

رییس مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد با بیان اینکه اعضای این مرکز در چارچوب اعلامیه تهران و اسناد تکمیلی جنبش، فعالیت می کند، تصریح کرد: کارکرد اصلی این مرکز تولید محتوا برای دفاع از حقوق بشر کشورهای غیرمتعهد در حال توسعه با تاکید بر مقابله با اقدامات قهرآمیز یکجانبه یا تحریم‌های ظالمانه و تحقق حق توسعه و مقابله با سوء استفاده غرب از حقوق بشر به عنوان یک ابزار سیاسی است.

خانی از دیگر ماموریت‌های این مرکز را جذب نیروهای جدید متخصص برای تولید محتوا برشمرد و اضافه کرد: مشارکت و مساعدت فعال در امور تولید محتوا و تدوین مطالب از جمله وظایف تعریف شده برای این افراد است.

وی یادآور شد: مقر این مرکز در تهران است و تلاش می شود که در تولید محتوا برای دفاع از حقوق بشر کشورهای غیر متعهد در مجامع بین المللی مربوط به حقوق بشر فعالیت و مشارکت بیشتری داشته باشد.

خانی خاطرنشان کرد: در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد که به میزبانی باکو در جمهوری آذربایجان برگزار شد، از خدمات جمهوری اسلامی ایران در این مرکز قدردانی شد و از کشورهای عضو برای مشارکت و مساعدت فعال دعوت به عمل آمد.

بر اساس این گزارش :  اجلاس 2 روزه وزرای امورخارجه و نمایندگان سران عضو جنبش عدم تعهد که روزهای 14 و 15 تیرماه در باکو برگزار شد،‌ با قرائت بیانیه پایانی و تصویب سند نهایی به کار خود پایان داد.

شعار این اجلاس، «جنبش عدم تعهد؛ متحد و استوار در مواجهه با چالش‌های نوظهور» نام داشت و مقرر شد نشست آتی از اوایل ژانویه 2024 به مدت سه سال به میزبانی اوگاندا برگزار شود.

http://dezfoolnews.ir/fa/News/109848/ایران-مجله-بین‌المللی-حقوق-بشر-برای-جنبش-عدم-تعهد-منتشر-می‌کند
بستن   چاپ