دکتر واعظی در بازدید از نمایشگاه پنجمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر: وظیفه دولت حمایت از هنرمندان صنایع دستی در تمام نقاط کشور است
دکتر واعظی در بازدید از نمایشگاه پنجمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر: وظیفه دولت حمایت از هنرمندان صنایع دستی در تمام نقاط کشور است
جمعه 1 اسفند 1399 - 17:15:32
دولت

رئیس دفتر رئیس جمهور روز جمعه با حضور در نمایشگاه پنجمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح ملت نیوز ، دکتر محمود واعظی در این بازدید که علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز حضور داشت، با توضیحات هنرمندان و مسئولان مربوطه در جریان روند ساخت و همچنین مشکلات و دغدغه های فعالان بخش صنایع دستی کشور قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات و تلاش های دولت و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای احیای هنر اصیل ایرانی، تاکید کرد: وظیفه دولت حمایت از هنرمندان صنایع  دستی در تمام نقاط کشور است.

رئیس دفتر رئیس جمهور بر ضرورت کاربردی شدن هنر صنایع دستی هنرمندان ایرانی برای استفاده در منازل و محل کار مردم ایران و بویژه سایر نقاط جهان، تاکید کرد و افزود: باید با برپایی نمایشگاه های مختلف در کشورهای اروپایی و جهان از جاذبه های این نمایشگاه برای تبلیغ و نشان دادن هنر ایرانی و همچنین فروش این آثار هنری استفاده کرد.

دکتر واعظی با تاکید براینکه حمایت از اشتغال و کارآفرینی از سیاست های دولت تدبیر و امید است، تصریح کرد: اشتغالزایی باید در همه نقاط کشور باشد و اگر صنایع دستی رونق یابد و تولیدات در منازل و روستاها انجام و از طریق فضای مجازی تبلیغ و فروخته شود به اشتغالزایی همه نقاط شهری و روستایی کمک می کنند.

وی با بیان اینکه نگاه دولت به صنایع دستی، احیا هنر ایرانی، تبلیغ و فروش در ایران و خارج و همچنین کارآفرینی برای جوانان کشور است، به تلاش های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ابعاد مختلف برای ثبت جهانی آنچه اصیل ایرانی است، اشاره و خاطرنشان کرد: کالا، هنر و نام روستا و شهر ایرانی ثبت جهانی می شود و در تمام دنیا تبلیغ و بازار جدیدی برای محصولات و آثار هنری ایران بوجود می آید.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی با توجه به شیوع کرونا برای تبلیغ و فروش صنایع دستی تاکید کرد و ادامه داد: با رفع تحریم ها و  گشایش در روابط جمهوری اسلامی ایران با دنیا به راحتی صنایع دستی ایران به تمام نقاط دنیا فروخته می شود.

در نمایشگاه پنجمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر که در موزه ملی ایران برگزار شده است، آثار هنرمندان بخش صنایع دستی در زمینه های نقاشی، گلیم بافی، زیورآلات سنتی، طلاکوبی، پارچه بافی، فلزکاری، منبت کاری و سفالگری از سراسر کشور به نمایش گذاشته است.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/59428/دکتر-واعظی-در-بازدید-از-نمایشگاه-پنجمین-جشنواره-صنایع-دستی-و-هنرهای-سنتی-فجر-وظیفه-دولت-حمایت-از-هن
بستن   چاپ