آژیر هشدار حملات هوایی در سراسر کی‌یف به صدا در آمد
شنبه 25 تير 1401 - 10:10:45
ایرنا
در پی حمله هوایی روسیه به مناطق نظامی و صنعتی اوکراین در چند روز گذشته، امروز شنبه صدای آژیر هشدار حمله هوایی در سراسر کی‌یف شنیده شد.

خبرگزاری رویترز روز شنبه با اعلام این خبر به نقل از «والنتین رزنیچنکو» فرماندار منطقه «دنیپرو» واقع در جنوب شرقی شهر کی‌یف نوشت: موشک‌های روسی شب گذشته یک منطقه صنعتی در «دنیپرو» را مورد هدف قرار داده‌اند.

این مقام محلی اوکراینی مدعی شد طی این حمله راکتی تعدادی کشته و زخمی شدند.

روسیه تاکنون بارها ادعای کی‌یف مبنی بر حمله مسکو به مناطق مسکونی و شهری اوکراین را تکذیب کرده است.

به گزارش رویترز، موشک‌های کروز کالیبر دو روز پیش از یک زیردریایی‌ روسی در دریای سیاه به سمت یک ساختمان اداری در منطقه «وینیتسیا» واقع در جنوب غربی کی‌یف شلیک شدند که بنابر ادعای مقامات اوکراینی چندین کشته و زخمی به دنبال داشت.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص اعلام کرده است: مسکو روز پنجشنبه منطقه «وینیتسیا»، محل دیدار مقامات ارتش اوکراین با تامین‌کنندگان خارجی آن‌ها به منظور تهیه اسلحه و تجهیزات نظامی را هدف قرار داده‌است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در 21 فوریه 2022 (دوم اسفند 1400) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در 23 فوریه (4 اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه 24 فوریه (5 اسفند 1400) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد

http://dezfoolnews.ir/fa/News/98070/آژیر-هشدار-حملات-هوایی-در-سراسر-کی‌یف-به-صدا-در-آمد
بستن   چاپ