عقب نشینی اتحادیه اروپا از جنگ اقتصادی علیه روسیه در قبال دریافت کود و غذا
عقب نشینی اتحادیه اروپا از تحریمها علیه روسیه در قبال دریافت غذا و کود
چهارشنبه 29 تير 1401 - 07:04:37
باشگاه خبرنگاران


خبرگزاری رویترز گزارش داده اتحادیه اروپا قرار است موجودی بلوکه شده بانک‌های روسیه در این اتحادیه را با مواد غذایی و کود مبادله کند.
 
رویترز به نقل از پیش‌نویس سندی که به دست این خبرگزاری رسیده، گزارش داده است که اتحادیه اروپا قرار است برخی از وجوه متعلق به بانک‌های تحریم شده روسیه را که پیش‌تر بلوکه کرده بود با مواد غذایی و کود مبادله کند. افزون بر این، بنا به گزارش‌ها بروکسل قصد دارد صادرات مواد غذایی از بنادر روسیه را که خدمات آن‌ها به دلیل تحریم‌های غرب متوقف شده بود، تسهیل کند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه دیروز در یکی از رویداد‌های سازمان ملل اعلام کرد که انتظار می‌رود صادرات غلات از روسیه در سال کشاورزی جاری به 37 میلیون تن و در سال آینده به 50 میلیون تن برسد. این دیپلمات روس توضیح داد که تعرفه‌های بیمه‌ای بالا و غیرمنطقی مانع صادرات کود و غلات روسیه است و همچنین به تحریم‌های مستقیم و غیرمستقیم علیه این کشور اشاره کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که برای حل بحران غذایی بین‌المللی باید مسائلی مثل امکان ورود کشتی‌ها، امکان بارگیری غله و امکان پرداخت هم بررسی شود.

گفتنی است روسیه و اوکراین تا سال 2021 از جمله کشور‌های پیشرو در صادرات غلات بوده اند، اما جنگ اوکراین بحران غذایی که پیش‌تر به دلیل همه‌گیری کرونا شروع شده بود را تشدید کرده است. در چند ماه اخیر قیمت مواد غذایی در کشور‌های اتحادیه اروپا افزایش شدیدی پیدا کرده است و کارشناسان نسبت به ادامه این روند در فصل تابستان هشدار داده اند.


http://dezfoolnews.ir/fa/News/98239/عقب-نشینی-اتحادیه-اروپا-از-تحریمها-علیه-روسیه-در-قبال-دریافت-غذا-و-کود
بستن   چاپ