• 15 دی 1395 ساعت : 09:48
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 4969
  • تعداد بازدید: 88

بهترین وبدترین کفش برای کمر درد


به نظر بعضی از افراد هیچ ارتباطی میان نوع کفش و ابتلا به کمردرد وجود ندارد، اما این را باید گفت که چنین تصوری کاملا اشتباه است و نوع کفش می‌تواند در ایجاد کمردرد دخیل باشد
بهترین وبدترین کفش برای کمر درد

اکثر ما با مشکلی به نام کمردرد غریبه نیستیم. 80 درصد از مردم در برهه‌ای از زندگی خود کمردرد را تجربه کرده‌اند و نیمی از کارگرها هرساله کمردرد را تجربه می‌کنند. علاوه بر این، کمردرد دومین مشکلی است که باعث رجوع مردم به پزشک می‌شود.

 گاهی از اوقات دلیل کمردرد مشخص است که برای مثال می‌توان به آسیب در طول ورزش یا خم شدن به شیوه اشتباه اشاره کرد. باوجوداین، گاهی از اوقات ممکن است که دلایل حیرت‌انگیزی همچون نوع کفش از دلایل کمردرد شما باشند. به عبارت دیگر، نوع کفش شما نیز می‌تواند در به وجود آمدن مشکل کمردرد دخیل باشد. به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا به بهترین و بدترین کفش‌ها برای کمردرد اشاره‌کنیم.

کمردرد و کفش
       به نظر بعضی از افراد هیچ ارتباطی میان نوع کفش و ابتلا به کمردرد وجود ندارد، اما این را باید گفت که چنین تصوری کاملا اشتباه است و نوع کفش می‌تواند در ایجاد کمردرد دخیل باشد و باعث خستگی و استرس شود به این ارتباط یک زنجیره حرکتی می‌گویند، یعنی نحوه حرکت دادن یکی از اعضای بدن (برای مثال پا) دیگر اندام‌های بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وقتی‌که کفش شما از قوس مناسبی برخوردار نیست و نحوه راه رفتن شما مناسب نیست کمر شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد و درنتیجه در کمر خود احساس فشار خواهید کرد. با پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند فشار اضافی روی قسمت تحتانی کمر ما وارد می‌شود. همچنین ازآنجایی‌که دمپایی‌های لا انگشتی بسیار صاف هستند می‌توانند باعث درد قوس پا، درد پاشنه، درد مچ پا و درد زانو شوند. دمپایی‌های لا انگشتی تنها به عنوان یک‌لایه محافظتی برای پا عمل می‌کنند.

چه زمانی باید به پزشک پا مراجعه کرد؟
       کمردرد می‌تواند علل بسیاری داشته باشد، اما اگر پزشک عمومی شما نتوانست دلیل کمردرد شما را تشخیص دهد، باید به یک پزشک پا مراجعه کنید تا نحوه راه رفتن و هم‌ترازی شما را معاینه کند. پیش از آنکه پزشک پا را ملاقات کنید، فهرستی را تهیه کنید که دربرگیرنده سوال‌ها و علائم مربوط به سابقه پزشکی، داروهای مصرفی و آزمایش‌های شما همچون اشعه ایکس و ام آرآی است. علاوه بر این، اگر در هنگام راه رفتن یا تمرین کردن درد کمر شما بدتر می‌شود، در مورد مناسب یا نامناسب بودن کفش خود اطمینان حاصل کنید.

دلایل موافق و مخالف کفش‌های مخصوص
       علاوه بر خودداری از پوشیدن بعضی از کفش‌ها همچون کفش‌های پاشنه‌بلند و دمپایی‌های لا انگشتی توصیه می‌شود که برای جلوگیری از درد کمر یا تسکین آن از کفش‌های مخصوصی استفاده کنید. شرکت‌های تولیدکننده کفش‌های مخصوص می‌توانند بر اساس شکل پای فرد کفش مخصوصی را برای او درست کنند. با استفاده از این کفش‌های مخصوص، به‌احتمال‌زیاد با بهبود در نحوه راه رفتن و هم‌ترازی مواجه می‌شوید که می‌تواند منجر به استفاده موثرتر از عضله‌ها شود. به‌طورکلی، می‌توانید با توجه به نوع پای خود و همچنین مشکل کمر خود کفش مخصوصی را تهیه کنید. باوجوداین، تهیه کفش‌های مخصوص به‌آسانی تهیه کفش‌های معمولی نیست، به طوری که بتوان آن‌ها را در هر مغازه کفش‌فروشی یافت. برای تهیه این کفش‌های مخصوص باید به یک متخصص مراجعه کنید و غالبا این کفش‌ها بسیار گران هستند. علاوه بر این، ازآنجایی‌که پای شما ممکن است در طول زمان دچار تغییراتی شود، ممکن است در آینده مجبور به تغییراتی در کفش خود شوید.

بهترین کفش برای کمردرد
       وقتی بحث تسکین علائم ناشی از مشکلات عضلانی‌-اسکلتی همچون درد پا، درد زانو، درد باسن و درد کمر مطرح می‌شود، می‌توان به تسکین این علائم از طریق عوض کردن کفش خود نیز فکر کرد. تمام این مشکلات عضلانی- اسکلتی باهم در ارتباط هستند و فشاری که روی پا وارد می‌شود درنهایت روی کمر شما وارد می‌شود. در انتخاب نوع کفش مهم‌ترین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که کفش شما باید متناسب با نوع پای شما و شکل پای شما باشد. اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید قوس کف پایی است. کفش خریداری‌شده باید طوری طراحی‌شده باشد که متناسب با قوس طبیعی پای شما باشد. به‌طورکلی، سه نوع قوس کف ‌پایی داریم که شامل چرخش به داخل بیش‌ازاندازه (over-pronation) یا پایین بودن قوس کف پایی، خنثی (Neutral) و چرخش به خارج بیش‌ازاندازه (Excessive Supination) بالا بودن قوس کف پایی است.

کفش‌های دویدن: این کفش‌ها طوری طراحی‌شده‌اند که می‌توانند برای افرادی مفید باشد که یکی از سه قوس مطرح‌شده را دارند.
        کفش‌های برهنه یا مینیمال (Minima- Shoes): این کفش‌ها طوری طراحی‌شده‌اند که با پوشیدن آن‌ها بیشتر جلو و وسط پا با زمین تماس پیدا می‌کند. به عبارت دیگر، این کفش‌ها طوری طراحی‌شده‌اند که پاشنه پا زیاد با زمین تماس ندارد. این کفش‌ها نوع تماس پا با زمین را دگرگون می‌کنند و تماس انتهای پا به زمین را کاهش می‌دهند.

کفی‌های مخصوص: استفاده از کفی‌های مخصوص می‌تواند در بعضی از موارد به تسکین کمردرد کمک کنند، چون این کفی‌ها تکیه‌گاه اضافی را برای پا فراهم می‌آورند 

منابع:شفاآنلاین




درباره نویسنده

نظرات

  • منتشر شده ‌: 0
  • در انتظار تایید: 0

نظر خود را اینجا وارد نمایید

آدرس رایانامه شما منتشر نمی شود