آخرین مطالب

با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و فناورانه صورت گرفت؛ ایران و فیلیپین میزبان یک زیست‌بوم نوآوری بر پایه همکاری مشترک

با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و فناورانه صورت گرفت؛ ایران و فیلیپین میزبان یک زیست‌بوم نوآوری بر پایه همکاری مشترک بین الملل - علمی وفناوری

با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و فناورانه صورت گرفت؛ ایران و فیلیپین میزبان یک زیست‌بوم نوآوری بر پایه همکاری مشترک

  بزرگنمایی:
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان و وزیر علوم و فناوری کشور فیلیپین با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک علمی و فناورانه، زمینه توسعه همکاری های علمی، پژوهشی و فناوری دو کشور در حوزه فناوری های پیشرفته را فراهم کردند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان و وزیر علوم و فناوری کشور فیلیپین با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک علمی و فناورانه، زمینه توسعه همکاری های علمی، پژوهشی و فناوری دو کشور در حوزه فناوری های پیشرفته را فراهم کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، هیأت عالی‌رتبه علمی و فناوری فیلیپین مهمان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بود تا ضمن بحث و گفت‌وگو درباره توانمندی های علمی زمینه‌های همکاری دوجانبه را بررسی و این همکاری را در حوزه‌های گوناگون توسعه دهند.

 

در این دیدار تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و فناوری بین معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر علوم و فناوری فیلیپین امضا شد تا راه برای همکاری فعالان علمی و فناوری دو کشور هموار شود. مهم‌ترین هدف این تفاهم نامه همکاری مشترک، ارتقا و توسعه این همکاری ها با به کار بستن قوانین و آیین نامه های موجود دو کشور است.

 

 

ایران توانمند در فناوری‌های پیشرفته اولویت فیلیپین است

 

وزیر علوم وفناوری فیلیپین در این نشست، از پیشرفت های تأثیرگذار و محوری ایران در فناوری‌های پیشرفته گفت و ادامه داد: ایران در حوزه های گوناگون فناوری برخوردار از پیشرفت‌هایی قابل توجه است؛ فیلیپین علاقه دارد تا در حوزه هایی چون زیست فناوری کشاورزی، نانوفناوری، علوم اعصاب، پزشکی، دارویی، مواد و ساخت پیشرفته از توانمندی‌های ایران بهره جوید.

 

به گفته دولا پنیا کشور ایران به عنوان یکی از کشورهای برخوردار از دانش و فناوری در حوزه های مهمی مثل نانو می تواند،  افق‌های تازه‌ای برای همکاری دوکشور بگشاید.

 

تبادل و همکاری دانشجویان دکتری و پژوهشگران

وزیر علوم و فناوری فیلیپین تبادل و همکاری دانشجویان دکتری و پژوهشگران را یکی دیگر از محورهای تعامل دوکشور عنوان کرد و گفت: ما همچنین فهرستی از رویدادهای بین المللی در حوزه نانوفناوری داریم و ایران می تواند به عنوان یک محور اصلی در حوزه های گوناگون پزشکی وفناوریهای مواد پیشرفته حضوری پررنگ داشته باشد.

 

همکاری بر اساس توانمندی های ایران در فناوری های پیشرفته در دستور کار فیلیپین 

دولاپنیا ادامه داد: فیلیپین نیز گروه نانوفناوری و مواد پیشرفته، مراکز تحقیقاتی و انستیتو های توسعه فناوری را در اختیار دارد. همچنین در حوزه توسعه فناوری انرژی‌های نو و پیشرفته  و تجدیدپذیر نیز گام‌هایی برداشته است.

پیشرفت های ایران در حوزه هایی مانند زیست فناوری کشاورزی خوشحال کننده است چراکه ایران می تواند در ذیل همکاری دانشگاه های دوکشور، ضمن گسترش دانش و فناوری فیلیپین به توسعه پایدار همکاری ها کمک کند.

 

وزیر علوم و فناوری فیلیپین با بیان این که همکاری مشترک علمی و فناوری می تواند به کمک دولت های دو کشور و  توسط دانشگاه، مراکز تحقیقاتی و انیستیو ها باشد اظهار کرد:  ما یک سری مرکز تحقیقاتی داریم که می تواند تحت مدیریت متمرکز وزارتخانه و معاونت علمی و فناوری نوع همکاری های جدید نه به معنای سنتی آن بلکه از جنس نوآوری و دانش در حوزه های یادشده را مدیریت کند.

 

 

در پی ایجاد زیست بوم مشترک برای دانشگاهیان و فعالان فناور دو کشور هستیم

 

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ، در این نشست از ایجاد زیرساخت‌های تعامل‌های مشترک علمی و فناورانه بر اساس یک کمیته مشترک همکاری گفت و ادامه داد: فیلیپین به همکاری با کشورمان در حوزه های گوناگون فناوری پیشرفته به ویژه نانوفناوری، زیست‌فناوری، پزشکی، دارویی و علوم مغز و اعصاب آمادگی و تمایل دارد؛ این دیدار زمینه ای فراهم می کند تا ضمن گسترش همکاری هایی که از قبل در حوزه هایی چون دانشجویان داشتیم، باب همکاری های تازه در حوزه علوم و فناوری های پیشرفته، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها گشوده شود.

 

زیست بوم مشترک ایران و کشور فیلیپین

به گفته ستاری، کشور ایران که با منابع زیرزمینی غنی و سرشارش شناخته می‌شد، امروز سرمایه ارزنده دیگری برای تعامل با جهان دارد؛ خلاقیت و دانش جوان تحصیل‌کرده ایرانی، زبان گویای گفت‌وگو و تعامل پایدار ایران است؛ سرمایه عظیم نیروی انسانی خلاق و تحصیل کرده ایران می‌تواند محور همکاری‌های دوجانبه با دیگر کشورها باشد.

 

ستاری با بیان این که ایجاد مراکزی که یک زیست بوم مساعد برای همکاری های دانشی و فناورانه دو کشور را فراهم می سازد جزو محورهای تعامل با فیلیپین است، ادامه داد: ایجاد و توسعه پارک های علم و فناوری، کارخانه های نوآوری، مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها و بسترهای تبادل دانش فناوری و محصولات دانش بنیان در مدار همکاری‌های ایران و فیلیپین است. رویدادهای نمایشگاهی و برنامه‌های علمی و فناوری مشترک دنبال می­شود تا یک تحول را در اقتصاد و جایگاه علمی و فناوری دو کشور به وقوع بپیوندد.

 

حمایت از مهم‌ترین دارایی کشور یعنی جوانان

معاون علمی و فناوری، از حرکت ایران بر مدار یک تحول اقتصادی و گذار از منبع‌محوری به اقتصاد دانش محور گفت: نگاه نو مبتنی بر شناخت جایگاه نوآوری، امروز به باور و حمایت از مهم‌ترین دارایی کشور یعنی جوانان خلاق و تحصیل‌کرده رسیده است؛ 41 پارک فناوری 4هزار و 200 شرکت دانش‌بنیان و شمار بالای استارتاپ‌ها که از مرز 6هزار عبور کرده است، درنوردیدن قله‌های تازه نوآوری را سهل کرده است وکشور را در دست یافتن به اقتصاد دانش‌بنیان همراهی می‌کند. این اقتصاد مملو از حرف های تازه و دستارودهای جدید است.

 

او همچنین از دست برتر ایران در اشاعه و توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات گفت و ادامه داد: مشارکت بیش از 50 درصدی ایرانی‌ها در بستر اینترنت، نقش بالای زبان فارسی به عنوان نهمین زبان فعال جهان وب و حضور فعالانه کاربران در فضای دیجیتال، فرصتی ارزشمند برای توسعه دانش، فناوری و کسب‌وکارهای مبتنی بر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم آورده است.

 

کار بنیادین و پایه ای روی استعدادها از دوره دانش آموزی؛ از رموز موفقیت ایران در حوزه نانوفناوری

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، یکی از رموز موفقیت ایران در حوزه نانوفناوری کار بنیادین و پایه ای روی استعدادها از دوره دانش آموزی تا سطح تولید علم و راه‌اندازی شرکت‌ها ارزیابی  کرد و گفت: گرچه فرآیند توسعه این محیط در برخی حوزه‌های فناوری مانند نانو، سابقه ای طولانی‌تردارد، اما ایران در برخی از حوزه های فناوری نخستین گام‌های توسعه و پیشرفت را می پیماید. رسالت دولت در این خصوص، هموار کردن مسیر، هدایت، سامان دهی و توسعه زیرساخت‌های لازم است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری