آخرین مطالب

جنجالی های هفته| از بمب 20 ساله فوتبال و درگیری ستاره بسکتبال تا رونمایی از پسر خلیج فارس و تاریخ سازی بانوی ایرانی ورزشی

جنجالی های هفته| از بمب 20 ساله فوتبال و درگیری ستاره بسکتبال تا رونمایی از پسر خلیج فارس و تاریخ سازی بانوی ایرانی

  بزرگنمایی:
در جنجالی‌های این هفته ورزش هم شاهد درگیری بودیم، هم تبدیل زورخانه به قهوه‌خانه و هم حرکت تاریخ ساز بانوان ایرانی و بایکوت رژیم صهیونیستی و تعریف یک خاطره شکایتی از مجری ورزشی تلویزیون!

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح ملت به نقل از  خبرگزاری فارس، در این هفته اگرچه مباحث انتحابات کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال در صدر اخبار و حواشی ورزشی قرار داشت اما جنجال‌های ریز و درشتی هم در ورزش کشورمان شاهد بودیم که مهم‌ترین‌شان را مرور می‌کنیم:

*تکذیب کتکاری جودوکاران در قونیه!

جودوکاران ایران پس از 3 سال دوری از میادین به دلیل تعلیق جودوی ایران، عازم این مسابقات شدند اما  جدای از مباحث فنی، حاشیه‌های حضور  تیم ملی جودو در این مسابقات و در شهر قونیه نیز خبرساز شده است. برخی رسانه‌ها اعلام کردند برخی جودوکاران تیم ملی ایران با ایجاد درگیری فیزیکی در سالن غذاخوری محل بازی‌ها، حاشیه ساخته‌اند و این جودوکاران در محل سالن غذاخوری دهکده بازی‌ها با یکدیگر درگیری فیزیکی شدید پیدا کرده‌اند. 

موضوع از این قرار بوده است که ظاهرا دو جودوکار تیم ملی ابتدا با یکدیگر مشاجره لفظی می‌کنند و در ادامه درگیری فیزیکی میان آن‌ها به جایی می‌رسد که در حضور ورزشکاران خارجی، با صندلی و دیگر وسایل سالن غذاخوری به جان هم می‌افتند .شدت درگیری تا جایی بود که افراد حاضر در این درگیری دچار جراحت می‌شوند و یکی از ملی‌پوشان نیز از ناحیه دست دچار پارگی می‌شود که توسط  پزشک کاروان چند بخیه می‌خورد.

با این حال اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در گفت و گو با فارس و در واکنش به خبر درگیری جودوکاران در رستوران دهکده که یکی از رسانه ها آن را منتشر کرد؛ گفت: طی این چند روزی که کاروان جودوی ایران در دهکده مسابقات حضور داشت، واقعا یکی از منظم‌ترین تیم‌های حاضر در مسابقات مردان و بانوان جودو کشورمان بودند. یک کاروانی که فکر می کنم با معدل سنی 24 سال در بخش مردان و بانوان در این مسابقات حضور داشتند. خبری که یکی از رسانه ها در مورد درگیری جودوکاران در قونیه منتشر کرد را به هیچ عنوان تایید نمی کنم و دلیل منتشر کردن چنین خبری را نمی دانم.

رحیمی افزود: به هرحال اگر درگیری بوده باشد نفرات حاضر در رستوران می توانند شهادت دهند، حداقل این درگیری در رستوران باید خسارتی مالی برای رستوران داشته باشد، اگر‌چنین چیزی صحت داشته باشید، باید عوامل رستوران این خبر را تایید کنند.

به این ترتیب اولین کتکاری و درگیری  هفته ورزشکاران تکذیب شد اما حیف است که جودو این ورزش رزمی پرمخاطب همچنان از حضور در میادین بین المللی دور است.

* درگیری یک ستاره و سرمربی در اردوی تیم ملی بسکتبال

اردوی تیم ملی بسکتبال در حالی برای حضور در پنجره چهارم انتخابی جام جهانی در تهران جریان داشت که یک درگیری در جریان تمرین بین حامد حدادی، ستاره تیم ملی و سعید ارمغانی سرمربی به وجود آمد. گفته می‌شود شدت این درگیری لفظی آنقدر زیاد بود که باعث تعجب سایر ملی پوشان و دیگر حاضران در سالن شد.

دومین درگیری هفته تکذیب نشد و  رسانه‌ها کلی هم نقد و تحلیل در این مورد نوشتند! هرچند تیم ملی بسکتبال در رقابت‌های آسیایی با حذف زودهنگام اهالی این رشته را پیش از این درگیری شوکه کرده بود.

* هاشمی نسب: روی سکوهای آزادی لات بازی درمی‌ آورند اما جلوی من دولا و راست می‌شوند!/ بمب 20 ساله فوتبال هنوز ترکش دارد

مهدی هاشمی نسب مربی تیم فولاد خوزستان که بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال بود، در خصوص اتفاقات بازی پرسپولیس و فولاد  که در ورزشگاه آزادی  با نتیجه بدون گل به پایان رسید گفت: سال ها از ماجرای رفتن من به استقلال می گذرد اما ظاهرا هنوز فراموش نکرده اند. من اشتباهی مرتکب نشدم و اگر 100 بار دیگر هم زمان به  عقب برگردد باز همان کار را خواهم کرد. برای من مادر و خانواده ام از هرچیزی مهم تر است و خدا را شکر می کنم توانستم با آن تصمیم درست، به خانواده ام کمک کنم.

وی ادامه داد: امروز آنهایی که به من فحاشی می کنند باید بدانند گل هایی که زدم به خاطر دعای مادرم بوده است. من مدافع وسط بودم ولی 5 گل در دربی ها زدم که یکی از آن گل ها خیلی بهم چسبید. باز تکرار می کنم خیلی به من چسبید و آن قدر مهم بوده که بعضی ها هنوز آن را فراموش نکرده اند.

مدافع سابق سرخابی تأکید کرد: من سال هاست سرم را پایین انداخته و مشغول زندگی خودم شده ام. 20 سال پیش یک تصمیمی گرفتم و الان هم در آرامش زندگی می کنم اما نمی گذارند. می دانم چه کسی یا کسانی روی سکوهای استادیوم آزادی خط می دهند تا یک نوجوان یا جوان احساساتی به من فحاشی کند. جالب است همین آقا و آقایان وقتی مهدی هاشمی نسب را از نزدیک می بینند دولا و راست می شوند. جلوی من دولا و راست می شوند اما مثل ترسوها روی سکوی آزادی لات بازی درمی آورند. من این آدم ها را خوب می شناسم و ترسی هم از کسی ندارم. من مهدی هاشمی نسب در زندگی ام فقط از آن بالایی ترسیده ام و بس. فقط از خدا می ترسم و به احدی هم باج نمی دهم.

انتقال هاشمی نسب از پرسپولیس به استقلال یکی از بمب‌های نقل و وانتقالاتی فوتبال بود که علی فتح‌الله زاده مدیرعامل وقت استقلال آن را ترکاند و بعد از 20 سال هنوز ترکش های این بمب را در فوتبال شاهدیم! البته فتح‌الله زاده سه‌شنبه آینده به عنوان نایب رئیس عزیز محمدی قرار است در انتخاب فدراسیون فوتبال حاضر شود و شاید خودش خیلی دیگر دوست نداشته باشد در مورد این بمب صحبت کند!

*  جمع کردن خوابگاه کانکسی تیم ملی بوکس

رئیس فدراسیون بوکس گفت: دوستان تصور می کردند که ما از این کانکس ها استفاده نمی کنیم، اما با آنها صحبت کردیم و جابه جایی خوابگاه ملی پوشان لغو شد!

 فدراسیون بوکس ایران سالیان سال است که در گوشه ای از استادیوم ورزشی شهید شیرودی تهران مستقر شده است، سال های زیادی است که توسط احمد ناطق نوری رئیس سابق فدراسیون بوکس کانکس هایی در گوشه ای از محوطه بیرونی فدراسیون قرار دارد که این کانکس ها برای اسکان ملی پوشان در این فضا در نظر گرفته شده است. متاسفانه رشته مظلوم بوکس، سال های زیادی است که از امکانات بسیار اندکی برخوردار است و در هر مقطعی بخشی از امکانات این فدراسیون المپیکی به شکل های مختلفی از دست این فدراسیون المپیکی خارج می شود.

شنیدهای حاکی از آن است که تنها خوابگاه تیم ملی بوکس در استادیوم شهید شیرودی(کانکس ها) هم گویا قرار بوده توسط مسئولان شرکت توسعه و تجهیز جمع آوری شود، اما حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس بلافاصله پس از مطلع شدن از این ماجرا، اعتراض خود را به وزیر ورزش و جوانان اعلام می کند که ورود به موقع رئیس فدراسیون بوکس مانع این جابه جای می شود.

حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در واکنش به این سوال که آیا موضوع جمع آوری کانکس های فدراسیون بوکس توسط شرکت توسعه و تجهیز و تحویل آن به باشگاه پیکان صحت دارد یا خیر، گفت: در رابطه با این موضوع بلافاصله با وزیر ورزش و جوانان صحبت کردم و با ورود وزیر ورزش و جوانان به این ماجرا خوشبختانه جابه جایی کانکس ها لغو شد.

رئیس فدراسیون بوکس در پاسخ به این سوال که آیا اعلام کرده اید که سالیان سال است که بوکس از این کانکس ها به عنوان خوابگاه استفاده می کند؟، گفت: بله، به هر حال این تنها خوابگاه فدراسیون بوکس است. دوستان در شرکت توسعه و تجهیز تصور می کردند که ما از این کانکس ها استفاده نمی کنیم، اما با آنها صحبت کردیم و باخبر شدند که همچنان از این امکانات  به عنوان خوابگاه استفاده می کنیم و جابه جایی کانکس ها لغو شد.

بدون شرح!

*  رونمایی از «پسر خلیج فارس» در قلب اروپا

باشگاه پورتو در اقدامی خلاقانه به زبان فارسی از رکورد ستاره ایرانی اش رونمایی کرد. مهدی طارمی در ترکیب اصلی تیمش مقابل اسپورتینگ رفت و  در نیمه اول نیز نمایشی عالی از خود نشان داد. ستاره کشورمان روی گل نیز اثرگذار بود و باعث شد تا توپ به اوانیلسون برسد و گل اول به ثمر برسد. روی صحنه گل، طارمی با دروازه‌بان حریف برخورد کرد و شدیدا مصدوم شد. او در دقیقه 72 این مسابقه نتوانست بازی را ادامه دهد و از بازی بیرون رفت.

ستاره تیم ملی کشورمان صدمین بازی اش  را با پیراهن پورتو انجام داد و باشگاه بزرگ پرتغالی در اقدامی خلاقانه به مناسبت این رکورد ستاره ایرانی اش در توئیتر به زبان فارسی، نوشت: داستانی که پر از گل و باشگاه پورتو نوشته شد، مهدی طارمی - پسر خلیج فارس - 100 بازی با پیراهن تیم ما، اینجا برای مهدی یک پیام تبریک بنویسید.

باشگاه پورتو با این خلاقیت به زبان فارسی کاربران فارسی زبان را تشویق کرد تا برای ستاره ایرانی شان پیامی به مناسبت 100 بازی با پیراهن پورتو بنویسند. البته طارمی در مورد مصدومیتش هم گفت: به خیر گذشت!

به هر حال در این اوضاع آشفته تیم ملی فوتبال و نزدیکی به جام جهانی مصدومیت بازیکنی مثل طارمی شبیه یک مصیبت بزرگ برای تیم ما خواهد بود که خوشبختانه مصدومیت مهدی جدی نبود.

*عدم رویارویی شطرنج باز لبنانی با نماینده رژیم اشغالگر قدس

شطرنج باز لبنانی از رویارویی با ورزشکار رژیم اشغالگر خودداری کرد. نادیا فواز، قهرمان شطرنج لبنانی برای جلوگیری از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از رویارویی با شطرنج بازی که نماینده رژیم اشغالگر قدس بود از مسابقات شطرنج در ابوظبی امارات انصراف داد .فواز به دلیل امتناع از رویارویی با این فرد اسرائیلی، الیجا گروسمن، مقام افتخاری را در جشنواره بین المللی بازی های ابوظبی به دست آورد.

بازیکنانی از 36 کشور از جمله لبنان در فستیوال بین المللی امارات حضور دارند و این ورزشکار لبنانی در حمایت از فلسطین حاضر به بازی کردن مقابل نماینده رژیم اشغالگر نشد. نادیا پیش از آن سه بازی انجام داده بود. او در اولین بازی وفا یعقوب ورزشکار بحرینی را شکست داد. در بازی دوم و سوم زیاد صالح العبدلی عربستانی و وفیه درویش المماری اماراتی را شکست داد و در نهایت مقابل نماینده صهیونیست ها انصراف داد.

* حرکت زیبا و تاریخ‌ساز بانوی ایران

دختر شمشیرباز کشورمان در بازی‌های کشورهای اسلامی حرکت ارزشمندی را انجام داد.شمشیربازان کشورمان در مسابقات شمشیربازی کشورهای اسلامی  خوش درخشیدند و توانستند مدال های خوش رنگی را برای کشورمان کسب کنند اما در کنار مدال‌های ارزشمند و ستودنی که باعث بالا رفتن پرچم کشورمان در قونیه شد، حرکت یکی از ملی پوشان دختر هم به خوبی به چشم آمد.

اعظم بختی که این روزها یکی از بانوان تاریخ ساز ورزش کشورمان شده است، پس از کسب مدال در همان سالن مسابقات نمازش را به جا آورد که حرکت ارزشمند او بازتاب زیادی داشت و نشان داد که دختران ایران زمین علاوه بر کسب افتخار با حجاب اسلامی، تکالیف دینی را هم به خوبی ادا می‌کنند.

البته ورزشکاران کشورمان پیش از این نیز بارها و بارها و در میادین مختلف چنین حرکاتی را انجام داده‌اند و نمونه بارز یک زن مسلمان‌ و قهرمان را به جهانیان نشان داده‌اند.

* 10 زورخانه در تهران به قهوه‌خانه تبدیل شدند!

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای با بیان اینکه فقط در تهران10 زورخانه بسته شده و به قهوه خانه و رستوران سنتی تبدیل شده‌اند، گفت: فرهنگ پهلوانی واقعا کمرنگ شده و باید حمایت همه جانبه صورت گیرد.  مهرعلی باران چشمه رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای  اظهار داشت: ورزشی که 900 سال قدمت دارد آیا باید در کشور ما در چنین وضعیتی باشد که 220 شهر ما در کشور زورخانه نداشته باشد؟ با توجه به جایگاه ملی و آیینی که این ورزش در کشور ما دارد، وضعیت جالبی ندارد.

باران چشمه افزود: در همین تهران 10 زورخانه بسته شده و به قهوه خانه و رستوران سنتی تبدیل شده اند. شهرداری ها باید تدبیری اتخاذ کنند تا زورخانه های قدیمی به آثار ملی تبدیل شود. در رشت زورخانه ای داریم که بیش از صد سال قدمت دارد و قصد دارند آن را تغییر کاربری بدهند. باید این ها ثبت ملی شوند تا نتوانند آن را تغییر کاربری بدهند. یا در بازار تبریز یک زورخانه قدیمی که ملک شخصی بود را 2 سال پیش با مجوز شهرداری به قهوه خانه تبدیل کردند. شهرداری ها به داد زورخانه های قدیمی برسند و این رشته ملی و آیینی ما را احیا کنند.

* خاطره شکایتی جواد خیابانی!

 جواد خیابانی در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و به بازگویی حواشی دربی سال 1354 پرداخت و گفت: «در اردیبهشت 1354 تاج در ورزشگاه آزادی با پرسپولیس بازی می‌کند و 3-0 برنده می‌شود. همایون بهزادی که مربی پرسپولیس بود ادعا می‌ کند تاجی ها دوپینگ کرده‌اند و مدارک پرونده شب قبل تاجی ها را هم که در کلانتری بوده‌اند، رو می‌کند و به نظر می‌رسد دوپینگ واقعی بوده و هفت بازیکن تاج به دوپینگ محکوم می‌شوند.

قانون این بوده که تیم باید پیش از اتمام بازی اعتراضش را می‌کرده و همایون بهزادی با زیرکی پیش از پایان بازی اعتراض می‌کند؛ افسر دوپینگ بازیکنانی را که همایون بهزادی ادعای دوپینگ آنها را داشته، از استادیوم آزادی به یک آزمایشگاه در خیابان طالقانی می‌برد و به نظر تست مثبت در می‌آید.

علی عبده رئیس باشگاه پرسپولیس و کامبیز اتابای رئیس فدراسیون فوتبال به همایون بهزادی می‌گویند کوتاه بیا چون سه ماه بعد مسابقات مقدماتی المپیک را داریم و همه این بازیکنان، ملی‌پوش هستند و اگر محروم شوند تیم ملی هم از آنها استفاده نخواهد کرد. همایون بهزادی کوتاه نمی‌آید و کار به درگیری با علی عبده کشیده می‌شود و همایون بهزادی از پرسپولیس جدا و بیوک وطنخواه مربی تیم پرسپولیس می‌شود.»

بعد از این صحبت‌ها چند پیشکسوت استقلال علیه خیابانی موضع گرفتند و در نهایت باشگاه استقلال اعلام کرد بابت اظهارات جواد خیابانی مجری صدا و سیما از او شکایت خواهد کرد. از باشگاه استقلال خبر می رسد که بخش حقوقی آبی ها قصد دارد به زودی از خیابانی به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت ببرد. 

خاطره‌گویی‌های جواد خیابانی خیلی بامزه است اما گاهی مطالبی می‌گوید که خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد مثل اینکه یک بار گفت فلان بازیکن ایرانی را با بازیکن ایتالیایی اشتباه گرفته بودند!


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری