آخرین مطالب

معاون علمی وفناوری رئیس جمهور در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین: ایران بر اساس شاخص های جهانی نوآوری، در میان برترین‌های جهان است

معاون علمی وفناوری رئیس جمهور در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین: ایران بر اساس شاخص های جهانی نوآوری، در میان برترین‌های جهان است فرهنگی - سیاسی

معاون علمی وفناوری رئیس جمهور در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین: ایران بر اساس شاخص های جهانی نوآوری، در میان برترین‌های جهان است

  بزرگنمایی:
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه ایران در مؤلفه‌های نیروی انسانی و علوم انسانی در دنیا جزو برترین های جهان هست، اظهار کرد: نگاه نفتی موجب شده که این ظرفیت جوان، تهدید انگاشته شود، اما این جمعیت جوان اگر یک محیط مساعد در اختیارداشته باشد، قادر است با بروز نوآوریهایش، ساختارهای سنتی را متحول و خلق ثروت کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه ایران در مؤلفه‌های نیروی انسانی و علوم انسانی در دنیا جزو برترین های جهان هست، اظهار کرد: نگاه نفتی موجب شده که این ظرفیت جوان،  تهدید انگاشته شود، اما این جمعیت جوان اگر یک محیط مساعد در اختیارداشته باشد، قادر است با بروز نوآوریهایش، ساختارهای سنتی را متحول و خلق ثروت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در ادامه سفر خود در استان قزوین به دفتر آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین رفت. در این دیدار ضمن گرامی داشتن یاد شهدای بزرگ ایتان قزوین همچون سرتیپ خلبان شهید عباس بابایی گفت: مهم‌ترین سرمایه ارزنده این کشور، فرزندانش هستند و شهدای گران قدری چون شهید بابایی، شهید حسین لشکری جزو سرمایه‌های ارزشمند این کشور به شمار می‌روند.

ستاری، از شهید بابایی و سنگینی شهادت این فرمانده خلبان برای شهید منصور ستاری گفت: شهید بابایی را دوبار از نزدیک زیارت کردم و رابطه این شهید بزرگوار و پدر بسیار صمیمی بود. یادم هست وقتی سرلشکربابایی در سال 66 به شهادت رسید، پدر که یک فرمانده محکم و استوار بود و عمدتاً گریه نمی کرد، نمی‌توانست جلوی اشک هایش را بگیرد.

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ما در مؤلفه‌های نیروی انسانی علوم انسانی در دنیا جزو برترین های جهان هستیم، اظهار کرد: ایران در بسیاری از معیارهای نیروی انسانی بر اساس شاخص های جهانی نوآوری، در میان برترین های جهان  است، نگاه نفتی موجب شده که این ظرفیت جوان،  تهدید انگاشته شود، اما این جمعیت جوان اگر یک محیط مساعد در اختیارداشته باشد، قادر است با بروز نوآوریهایش، ساختارهای سنتی را متحول و خلق ثروت کند.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، کم تر کشوری را پیدا می کنید که 33 میلیون جوان و 4.5 دانشجو داشته باشد. این نسبت دانشجو به جوان در دنیا منحصر به فرد است.

ستاری با بیان این که از لحاظ نیروی انسانی یک قدرت جهان هستیم، گفت: حوزه علمی و فناوری، قلمروی قدرت نرم و  برای کشور اقتدارآفرین است. به همین دلیل در چند سال اخیر عزممان را جزم کردیم، نگاه جامعه، به جهت گیری دانشگاه و فرهنگ عمومی را برای یک محیط مساعد و سازگار با دانش، نوآوری و خلاقیت نیروی انسانی همراه کنیم.

 ستاری، از اهمیت دانش و اندیشه این نیروی انسانی گفت و ادامه داد: مغز انسان یکی از عجیب ترین پدیده های هستی است و حرکت دنیا روی لبه های دانش است و ما نیز در این راه گام برداشته ایم و نسل جدیدی که متولد شده است ، روی این مرزها حرکت می کند و به کارآفرینی می پردازد.

 

تلاش معاونت علمی و فناوری مصداق اقامه صلاۀ است

آیت‌الله عابدینی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های معاونت علمی و برشمردنخوبی دستاوردهای آن گفت: مفهوم اقتصاد از نگاه دین مبین اسلام، دارای اهمیت بالایی است و اقتصاد در نگاه دین اسلام به معنای قصد و انجام هوشمندانه کارها است.

 

وی افزود: اگر بخواهیم اساس و شالوده کار خود را با دین منطبق کنیم، باید اولویت‌بندی و هوشمندانه عمل کردن را در تمام امور مورد توجه قرار دهیم. به عنوان نمونه وقتی می‌خواهیم دانشگاهی را تأسیس کنیم، باید ضرورت‌ها و نیازهای جامعه را ببینیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در باب اهمیت هوشمندی در کارها یادآوری کرد: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند متقین کسانی هستند که کارها را با هوشمندی، هدفمندی، اندیشه و فکر انجام می‌دهند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرمایند انبیاء آمده‌اند تا زمینه رشد و رویش عقل انسان‌ها را فراهم آورند و همه ما نیز می‌باید ادامه دهنده رسالت انبیاء (ع) باشیم و هر چه در این زمینه موفق عمل کنیم، انسان‌ها به فلاح و رستگاری بیشتری دست می‌یابند.

وی در ادامه به اهمیت تقوا نیز اشاره کرد و با تأکید بر اینکه تقوا زمینه موفقیت انسان را در تمام زمینه‌ها فراهم می‌کند، گفت: تقوا عقل را دانا و اراده را توانا می‌کند و انسان‌های بزرگ با همین دو عنصر توانسته‌اند کارهای بزرگ انجام دهند.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه خداوند بر تقوای جمعی تأکید کرده است، عنوان کرد: همه می‌باید تلاش کنیم تا افزایش تقوا برای انسان در جامعه فراهم آید و اگر اینگونه شود، انسانها توانایی درک ریزه‌کاری‌های علم را بدست می آورند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تقوا در سیاست را نیز بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و افزود: تقوا در سیاست کمک می‌کند تا شیاطین در انسان نفوذ نکنند و انسان با اراده و قدرت در مقابل نفوذ آنها ایستادگی کند.

 

وی توجه به اقامه نماز را ضروری عنوان کرد و ابراز داشت: فعالیت‌ها و پیشرفت‌های علمی، جلوه‌ دیگری از اقامه نماز است؛ همانطور که شهید ستاری‌ها در دوران دفاع مقدس با مبارزه علیه دشمنان و مستکبران، نماز را اقامه کردند.

 

امام جمعه قزوین با بیان اینکه حوزه کاری شما مورد عنایت رهبر معظم انقلاب قرار دارد، اظهار کرد: پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی دل ملت را شاد می‌کند و برای استقلال کشور ضروری است و تلاش‌هایی که در این عرصه صورت می‌گیرد، جای تقدیر دارد.

 

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: اینکه در حوزه علمی و فناوری به توانمندی‌های افراد نگاه شود، نه به ثروت و جایگاه، حرکت در مسیر اعتلای کرامت انسان‌ها است که بسیار مورد توجه خدای متعال قرار دارد.

 

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های معاونت علمی و فناوری در راستای شناخت کرامت انسانی و توجه به جوانان  گفت: شما و همکارانتان، برای اشاعه دانش و فناوری قیام کرده اید مصداق عینی اشهد انک قد اقمت الصلاۀ هستید،  زیر ا حوزه دانش و فناوری جزو حوزه هایی است که مصداق اقامه کردن نماز در عالم است .

 

آیت الله عابدینی افزود: حوزه کاری شما که مورد عنایت رهبری است و دل ایشان و مردم را شاد می کند، می رود تا با با نگاه به توانمندی های فرزاندان این کشور و نه به ثروت پدر و مادرشان،  کرامت انسانی را محقق کند.

 

به گفته نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، مستکبران مردمشان را تحقیر می‌کنند و به آنها می‌گویند شما چیزی ندارید، تا بتوانند بر آنها حکومت کنند و امروز نیز هر کسی که در راستای اهداف آنها گام بردارد، تحقیر شده استکبار است اما روندی که شما در پیش گرفته‌اید در راستای تقویت کرامت انسان‌ها است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری