آخرین مطالب

فریاد قدرت به زبان نشانه‌ها! لوگوی مشهورترین موزه‌های جهان را بشناسید

فریاد قدرت به زبان نشانه‌ها! لوگوی مشهورترین موزه‌های جهان را بشناسید فرهنگی - اجتماعی - زیبایی شناختی در هنر عکاسی - هنر و رویدادها - عکاسی آزاد - صدای مردم - حوزه کار وکارگری ، کار آفرینی

فریاد قدرت به زبان نشانه‌ها! لوگوی مشهورترین موزه‌های جهان را بشناسید

  بزرگنمایی:
سال‌هاست که انتخاب یک لوگو برای هر موسسه و نهادی از ملزومات شده است، آن هم زمانی که پای موسسات هنری همانند موزه‌ها به میان می‌آید. شاید به همین خاطر است که بسیاری از ما انتظار داریم، لوگوی موزه‌ها از هویت بصری زیبایی برخوردار باشند؛ هرچند تجربه ثابت کرده است که طراحان مشهور دنیا سادگی را به زیبایی ترجیح می‌دهند و باور دارند که سادگی در ذهن مخاطب رد پای پررنگ‌تری به جا می‌گذارد.

سال‌هاست که انتخاب یک لوگو برای هر موسسه و نهادی از ملزومات شده است، آن هم زمانی که پای موسسات هنری همانند موزه‌ها به میان می‌آید. شاید به همین خاطر است که بسیاری از ما انتظار داریم، لوگوی موزه‌ها از هویت بصری زیبایی برخوردار باشند؛ هرچند تجربه ثابت کرده است که طراحان مشهور دنیا سادگی را به زیبایی ترجیح می‌دهند و باور دارند که سادگی در ذهن مخاطب رد پای پررنگ‌تری به جا می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، کافی است که نگاهی گذارا به لوگوی معروف‌ترین برندها و موسسه‌های معروف جهانی بیندازیم تا متوجه شویم که هر مقدار جهان اطرافمان به سمت پیچیدگی می‌رود، تبلیغات و طراحی و ارتباطات به سادگی نزدیک‌تر می‌شود؛ موضوعی که با سادگی می‌توان در لوگو یا آرم‌های معروف‌ترین موزه‌های جهان نیز مشاهده کرد.

  • موزه لوور

موزه «لوور» (louver museum)، یکی از مهم‌ترین و شلوغ‌ترین موزه‌های دنیا است که در شهر پاریس و در مجاورت رود سِن قرار دارد. این موزه که دستور ایجاد آن در سال 1900 برای یک نمایشگاه جهانی صادر شد، خودش یک اثر هنری معماری است که به آن کاخ‌ هنرهای زیبا نیز می‌گویند.

لوگوی موزه «لوور» که به نوعی ترکیبی از رنگ‌های سیاه و سفید است با یک تصویر عکاسی‌شده از ابرها در پشت حروف، ترکیب عجیب و البته ساده‌ای شده است. برخی معتقدند که تصویر کلی این لوگو در ذهن مخاطبان یادآور فیلم‌های نوآر (یک اصطلاح سینمایی که برای توصیف درام‌های جنایی استفاده می‌شود)‌ و قدیمی است. این درحالی است که در عین القای یک حس مبهم و نوستالژیک، از حروف ساده و سری شده و در واقع مدرن نیز بهره گرفته شده است. پیام این لوگو این است که «لوور» یک موزه جدی با آرزوهای بالا است.

 

  • موزه متروپولیتن نیویورک

متروپولیتن نیویورک از بزرگ‌ترین و مشهورترین موزه‌های جهان است که در منهتن نیویورک و در مجاورت ضلع شرقی سنترال پارک قرار دارد. این موزه حاوی مجموعه بزرگ و نادری از تاریخ اسلام و ایران باستان و در سال 1872 میلادی افتتاح شد.

موزه شهر نیویورک (Metropolitan Museum of Art) دارای یک لوگوی ساده است که طی سال‌ها بنا بر تغییرات جهان، با تغییراتی همراه شد. در توضیح این تغییر گفته شده است که دنیای فرهنگی به طرز چشمگیری تغییر کرده است. جهان شلوغ‌تر و پرهیاهوتر شده است و برای تأثیرگذاری باید به سمت ساده‌سازی پیش رفت. موزه متروپولین که از نام «The Met» در لوگوی خود استفاده کرده، یکی از قدرتمندترین دارایی‌های خود را در ارتباط با مخاطب، نام مستعارش عنوان کرده است.

 

 

  • موزه ویکتوریا و آلبرت

موزهٔ ویکتوریا و آلبرت (The Victoria and Albert Museum) در لندن از برترین موزه‌های جهان است. این موزه در سال 1852 تأسیس و به نام ملکه ویکتوریا و پرنس آلبرت که در جوانی درگذشت نام‌گذاری شد.

لوگوی موزه ویکتوریا و آلبرت به عنوان یکی از معروف‌ترین لوگوهای موزه‌های جهان شناخته می‌شود. لوگویی که با بهره‌گیری از ویژگی سادگی توانسته است به خوبی در ذهن مخاطبان خود نقش ببندد. تلفظ این لوگو  «vanda» که مخفف نام موزه و شامل دو حرف است که در امتداد یک خط مورب به هم می‌پیوندند. این دو حرف به طور هم‌زمان نمادی از تاثیر هر دو بخش، یعنی ویکتوریا و آلبرت است.

 

  • موسسه اسمیتسونین

موسسه اسمیتسونین سال 1846 با هدف افزایش و گسترش دانش، تاسیس و به افتخار جیمز اسمیتسون، دانشمند بریتانیایی که نخستین اهداکننده مالی و مؤسس آن بود، اینچنین نامگذاری شد. این موزه تا سال 1967 «موزه ملی ایالات متحده آمریکا» نامیده می‌شد.

اسمیتسونین (Smithsonian Institution) یکی از شناخته‌شده‌ترین و جامع‌ترین موزه‌های ایالات متحده آمریکا است که لوگوی آن نیز تلاش دارد تا این بزرگ و قدرمند بودن را نشان دهد. تصویر آرم که یک دایره بزرگ است که از فضای منفی ایجاد شده است. نمادی که نور دانش را نشان می دهد همراه با نمادی از وحدت، یک طرح آرم مناسب برای این موزه و هر موزه است.

 

 

  • موزه کودکان شیکاگو

این موزه (Chicago Children’s Museum ) که یکی از معروف‌ترین موزه‌های جهان برای کودکان و نوجوانان است و تلاش می‌کند فعالیت‌ها و نمایش‌های متعددی را برای جوانترین دوستداران هنر و علم در دنیا فراهم کند، لوگوی خود را نیز در همین راستا طراحی کرده است. آرم نیز این ویژگی را کاملاً بیان می کند. رنگ اصلی این طرح آبی است و تصویر کلیدی، اثر دستی کودک است که نشان می‌دهد این مرکز متعلق به کودکان است.

 

 

 

انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری