آخرین مطالب

پشت پرده های لیست های انتخابات شورای شهر

اِتلاف ها و اتحادها در لیست های انتخاباتی فرهنگی - سیاسی - اجتماعی

اِتلاف ها و اتحادها در لیست های انتخاباتی

  بزرگنمایی:
تبلیغات انتخابات شوراهای شهر به ساعات پایانی خود رسیده است و یک شبانه روز فرصت برای اندیشیدن در باره کاندیداها و لیست های مختلف وجود دارد. نباید از نظر دور داشت که شور و شوق تبلیغات انتخابات شوراهای شهر در دزفول و البته خوزستان از شور و هیجان بیشتری نسبت به دیگر شهرهای کشور برخوردار بود. علت آن را نیز بایستی در مسایل اجتماعی و تنوع قومیتی شهرهای استان خوزستان و دزفول جستجو نمود. همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر باعث شده تا انتخابات کم اهمیت تر !!! ریاست جمهوری به حاشیه رانده شود و کارزار برای کسب کرسی های شوراهای شهر که هدفی دست یافتنی تر برای افراد و اقشار پایین دست جامعه است در الویت انتخابات کنندگان قرار گیرد.

مقاله تحلیلی/
✍ احسان سید آقایی

 تبلیغات انتخابات شوراهای شهر به ساعات پایانی خود رسیده است و یک شبانه روز فرصت برای اندیشیدن در باره کاندیداها و لیست های مختلف وجود دارد. نباید از نظر دور داشت که شور و شوق تبلیغات انتخابات شوراهای شهر در دزفول و البته خوزستان از شور و هیجان بیشتری نسبت به دیگر شهرهای کشور برخوردار بود. 
علت آن را نیز بایستی در مسایل اجتماعی و تنوع قومیتی شهرهای استان خوزستان و دزفول جستجو نمود.
 همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر باعث شده تا انتخابات کم اهمیت تر !!! ریاست جمهوری به حاشیه رانده شود و کارزار برای کسب کرسی های شوراهای شهر که هدفی دست یافتنی تر برای افراد و اقشار پایین دست جامعه است در الویت انتخابات کنندگان قرار گیرد.
 از انتخابات ریاست جمهوری بگذریم، انتخاباتی که در آن نامزدهای انتخابات تنها وعده نان شب و یارانه های بیشتر می دهند ، تا باشد که برای رای دهندگانِ رنجور و خسته شور و شوقی ایجاد نماید.

 اما در انتخابات شورای شهر دزفول لیست های انتخاباتی بیش از آنکه بیانگر دیدگاه های سیاسی و اجتماعی کاندیداها و رای دهندگان باشد نشانگر دل نگرانی ها و رقابت های قومی و فرهنگی است. نگاهی به لیست های منتشر شده و مسایل مطرح شده در تبلیغات کاندیداها نشان‌دهنده این واقعیت است که این تبلیغات عموما واجد هرگونه بینش سیاسی - اجتماعی و اقتصادی است.
اما در لایه های پنهان آن ردپای گروه ها و گرایش های سیاسی را می توان  دید که به صورت پنهان در حال ارایه لیست ها و چیدن افراد مورد نظر خود در این لیست ها هستند. 
برای نمونه حضور چند نفر در لیست های متنوع انتخاباتی گواهی است بر تعاملات و معاملات پشت پرده ای که پدر خوانده های گروه های سیاسی در این ایام بدور از چشم مردم و در خفا در خصوص تقسیم قدرت و نفوذ (و ثروت) و همچنین پست های اجرایی ناشی از این انتخابات به انجام رسانیده و نتیجه آن را از قبل پیش بینی نموده و در حال پوشاندن قبای آن بر تن افرادی هستند که از قبل برای این کار گزینش شده اند.
 گروهی که به صورت علنی و آشکارا نمی تواند دیدگاه های خود را از ترس ریزش آرا و رویگردانی مردم اعلام نماید بدون ارایه هیچ برنامه رسمی و مدونی در لیست های مختلف افراد خود را معرفی نموده است. این گروه در دوره چهارم شورای شهر نیز که اکثریت را در دست داشتند در چارچوب اوامر و دستورات سازمانی خود به دیدار نمایندگان شورای شهر اندیمشک شتافتند تا از تنش موجود بین برخی از اقوام و قومیت های ساکن شده در این دو شهر بکاهند ، اما متاسفانه دیدگاه کوته بینانه آنها در باره دلایل و علت های این اختلافات سبب شده که این فروتنی و تواضع هم کارایی نداشته باشد ، چرا که این گروه درک درستی از ماهیت آن نداشته و ندارند.
 اگر چه این گروه سعی نمود که در انتخابات مجلس برخی از اشتباهات گذشته خود را جبران نمایند ولی تمامی اشتباهات و تقصیرات خود را به گردن جناب آقای پاپی نماینده سابق مجلس انداخت تا همچنان ساحت آنان از هرگونه اشتباه و خطا مصون باشد. 
البته جناب آقای پاپی همان نماینده ای که با پشتیبانی آنها از طرف مردم دزفول به مجلس شورای اسلامی راه یافته بود از طرف خود آنها به عنوان عامل عقب ماندگی توسعه شهر معرفی شد. 
ظاهراً این "خود پدر خواندگان" سیاسی شهر این بار نیز به جای مردم دزفول تصمیم گرفته اند تا با معرفی کاندیدایی که هیچ برنامه ای ندارد و یا حداقل آن را اعلام نکرده و یا مردم را برای بیان برنامه های خود نامحرم و نالایق میداند بار دیگر میدان دار انتخابات باشند. 
ارایه لیست های یازده نفره و سیزده نفره برای شورای شهری که نه نفره خواهد بود، بیانگر این موضوع است که شهردار و برخی از پست های اجرایی شهرداری از میان افراد همین لیست انتخاب شده و قرار است اعضای ذخیره نیز به زودی به جای شهردار منخب شورا به شورا وارد شوند، از همین روی برای یکدست شدن شورای شهر افراد جایگزین نیز گزینش شده و در معاملات و تعاملات دخالت داده شده اند. 
ترکیب اعضای لیست ها نیز که از نزدیکان شهردار فعلی و مخالفان سر سخت شهردار فعلی در کنار هم ردیف شده اند بیانگر انجام یک معامله پرسود برای همه طرف ها است که حاضر شده اند با مخالفین خود که بارها جلسات شورا را به تعطیلی کشانده اند در یک لیست قرار گیرند. 
آنچه می ماند سایه سنگین و پنهان جناب آقای حسنوند نماینده محترم شهر اندیمشک بر انتخابات شهر دزفول است. دو روز پیش که یک رسانه محلی در باره سابقه جناب آقای پرآور کاندیدای محترم شورای شهر اطلاع رسانی نموده و به نوعی ایشان را همکار آقای حسنوند معرفی نمود بلافاصله تکذیبیه های مختلفی بدون نام و نشان در فضای مجازی منتشر شد که این بیانات را به طرفداران جناب آقای پاپی نماینده سابق نسبت داده و بدون آنکه بتواند آن را تکذیب نماید آن را بر علیه منافع شهروندان قلمداد نمودند. 
هر چند ستاد آقای پرآور نیز هیچگونه بیانیه و یا جوابیه ای در این خصوص صادر نکرده است. نسبت دادن هر گونه مخالفت با نظرات "خود پدر خواندگان" سیاسی دزفول به طرفداران آقای پاپی به نوعی فرار از پاسخگویی است که ناشی از نادیده گرفتن واقعیت های اجتماعی و فرهنگی است. در دیدگاه آنها هر آنچه از طرف این پدر خواندگان صادر میشود خیر و منفعت مردمان است و هر آنچه دیگران بیان می کنند و با نظر آنها مخالف است از سوی طرفداران جناب آقای پاپی بیان می شود که بر علیه منافع این مردمان است.
تنها یک سوال اینجا باقی می ماند چگونه است که طرفداران جناب آقای پاپی بر علیه معاون جناب آقای حسنوند بیانیه صادر می کنند در حالی که جناب آقای پاپی از سوی این پدر خواندگان  به همدستی و همراهی با آقای حسنوند متهم می باشد؟
سایه سنگین جناب آقای حسنوند بر لیست های انتخاباتی دزفول بسیار سنگین است. به نظر می رسد عزیزان اتِلاف ها و اتحادها و اتفاق های خاموش  چنان خود را فاتح این انتخابات می دانند که برای ارایه برنامه یا توضیح برای شهروندان هیچ گونه زحمتی برای خود قایل نشده و تنها برای اخذ موفقیت کاندیداهای مورد نظر خود به معاملات پشت پرده با گروه ها و
قومیت های مختلف اقدام نموده اند.
 حتی تا نفر سیزدهم شورای نه نفره معامله شده است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پاکستان: هیچ نظامی یا غیرنظامی ایرانی هدف قرار نگرفتند

رئیس‌جمهور در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست

پیام مهدی طارمی برای مردم فلسطین

امیرعبداللهیان: هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق نداریم

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

بهره‌مندی هنرستانیها از یک ماه کسری خدمت «سربازی»

یارانه یک میلیونی برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول/ارزیابی 3 ماهه وضعیت رشد کودکان

وزیر دفاع : روسیه باید موضوع تمامیت ارضی ایران را رعایت کند

پالایشگاه‌های چینی برای خرید نفت ارزان راه افتادند

بازار سرمایه و کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید به قلم دکتر جواد درواری

تدوین تله فیلم *خط قرمز*به تهیه کنندگی عباس جاهد در استان اردبیل به پایان رسید

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

گزارش شرکت مالک نفت‌کش توقیف‌شده آمریکایی از وضع سلامتی گروه کارکنان آن در ایران

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه هند امیرعبداللهیان اعلام کرد: هشدار ایران به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

از سرگیری مرمت پل‌بند تاریخی لشکر شوشتر

امیرعبداللهیان: محاسبه رژیم اسراییل در مورد حماس غلط بود/ به نیروهای مقاومت دستور نمی‌دهیم

مرگ دانشمند ایرانی در یک حادثه

ثبت بالاترین مقدار تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دی ماه/ ماجرا چیست؟

تراکتور به دور از حواشی به سمت موفقیت

مصرف سرانه نان در کشور سالی 170 کیلوگرم؛ نان ناسالم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

ویتامین‌ها از طریق مکمل‌ها تأمین نمی‌شوند

ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی دیوان عدالت اداری

ارتش آمریکا: 16 نقطه یمن را هدف قرار دادیم

آیا شما یک آدم سمّی هستید

واکاوی یک تراژدی / نابغه ای در لجنزار

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش یک نفتکش آمریکایی را در دریای عمان توقیف کرد

همدان پایتخت گردشگری آسیا شد

مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز خبر داد تخصیص اسکناس کشور مبدأ به مسافران تا عید نوروز

طرح آمریکا برای منطقه «بعد از جنگ غزه» با همکاری عربستان

فرصت 2 ماهه بانک مرکزی برای کاهش رشد پایه پولی و نقدینگی

اولین نشست کمیته فلسطین APA رئیس پارلمان کشورهای عربی: ساکنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

استارت پروژه «نبیل باهویی ٢» با حضور برانکو

وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود

ادغام تعرفه رای دو انتخابات 1402

211 شیء تاریخی ایران در چین

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب رسید مخبر: دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات حمل و نقل عمومی است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: دشمن سیاست «بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه» را پیگیری می‌کند

تعلیق از خدمت 4 کارمند شهرداری دزفول

آخرین وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج

استفاده از معلم آقا در دبیرستان‌های دخترانه؛ نیازمند مجوز/ تعیین تکلیف مدیران زن مدارس پسرانه

ماجرای ارسال پیامک برای متقاضیان شیرخشک

دبیر هیات بادبانی استان هرمزگان: گسترش گردشگری ورزش‌های دریایی در هرمزگان یک ضرورت است

آغاز دور جدید گرانفروشی بلیت هواپیما؛ بلیت هواپیما به نرخ مصوب نیست

قوه قضاییه: حکم بخش دوم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد/ متهم ردیف اول بازداشت است

کشف شیشه و هیروئین از یک خودروی سواری در هندیجان

بارورسازی ابر‌ها برای کشوری وسیع همچون ایران اجرایی و عملی نیست

کنعانی: مسئله دریای سرخ معلول است؛ علت نیست/ تدوین سند همکاری با روسیه در گام‌های نهایی است

اختلاف نظر درباره بدهی 100 میلیارد دلاری